Campus Service

Pakker

afsendelse af pakker

Afdelinger på AAU er selv ansvarlige for afsendelse af pakker og står selv for at udarbejde de relevante dokumenter for forsendelsen. AAU har indgået en rammeaftale om post og forsendelser. Aftalen kan ses på Økonomiafdelingens hjemmeside.

Se hvordan du sender pakker

modtagelse af pakker

Fragtmanden/kurér leverer pakker direkte til modtager. Såfremt pakker bliver leveret hos Facility Support, hvis en direkte levering til modtageren ikke har været mulig, kontakter Facility Support modtager for aftale om afhentning hos Facility Support mod kvittering.

Pakker modtages kun af Facility Support, hvis der fremgår en korrekt AAU-kontaktperson/-modtager med kontaktinformationer. 

Hvis en pakke modtages af Facility Support, vil modtageren få en mail om hvilket Facility Support Kontor pakken kan afhentes på. Er pakken ikke afhentet efter 14 dage, vil modtageren få en rykker med en frist på yderligere 8 dage. Såfremt pakken stadigt ikke bliver afhentet, vil den blive returneret til afsender med ”modtagelse nægtet”. 

Interne pakker fra ITS skal afhentes på pågældende Facility Support kontor. 

Afleveringsattester eller modtagerflex

Vejledninger kan findes på leverandørens hjemmeside.

Hvor det skønnes muligt, kan der opsættes en fuldmagt til pågældende bruger/institut for kvittering for modtagelse.

Fuldmagten er en aftale mellem bruger/institut og pakkeleverandøren om levering af pakker på et nærmere aftalt sted. Her opsættes en stregkode, som pakkeleverandøren scanner og dette gælder som kvittering for modtagelse.